Nu gaat het toch echt gebeuren.. - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Niki Peltzer - WaarBenJij.nu Nu gaat het toch echt gebeuren.. - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Niki Peltzer - WaarBenJij.nu

Nu gaat het toch echt gebeuren..

Door: Niki

Blijf op de hoogte en volg Niki

25 April 2015 | Nederland, Tilburg

Hai iedereen,

Hierbij mijn eerste verslag voor iedereen wie mij wil gaan volgen op mijn reis. Het laatste coschap in Nederland heb ik nu toch echt afgesloten... met een 9!!! Ik ben ontzettend trots op de afgelopen 2.5 jaar, veel mooie dingen gezien, ontzettend veel geleerd, leuke mensen leren kennen en veel mooie cijfers gehaald! Mijn coschappen hadden niet beter kunnen gaan! Het is wel een gek gevoel om nooit meer 'coassistent' te zijn, maar ook wel heel fijn. Al met al weer een nieuwe mijlpaal in mijn leven.

Met het afsluiten van deze periode in Nederland moet ik er toch echt aan gaan geloven dat ik op reis ga....zoals de meesten van jullie weten ben ik ontzettend zenuwachtig hiervoor. Ik weet zeker dat het een geweldige ervaring gaat worden en dat de tijd voorbij gaat vliegen..alleen het gaan, dat is een puntje wat ik erg moeilijk vind en ook best wel tegenop zie. Ik ga samen met Nina nog een tropencoschap doen in Nicaragua, daarna gaan we nog een maand reizen en komen dan weer terug naar Nederland. Zoals de planning er nu uitziet naar Honduras en Mexico maar alles staat nog open. Als we 3 oktober maar terugvliegen vanuit Cancun, Mexico is alles goed.

Ben al enkele maanden bezig met Spaans, ga daar ook nog lessen nemen. Heb gehoord dat het accent namelijk niet al te makkelijk gaat worden dus we hebben gelukkig ook nog 2 weken van tevoren om te wennen aan de taal, het klimaat en de cultuur. Zo kunnen we de omgeving alvast mooi ontdekken.

Nu ga ik me de komende weken in Nederland vooral bezig houden met lekker uitrusten, nog veel leuke dingen doen en langzaam alle spullen verzamelen die ik nodig heb. Het grootste dilemma wordt voor mij toch wat ga ik meenemen in die backpack. Voor wie weleens met mij op vakantie is geweest weet dat ik het al heel moeilijk vind om voor 3 weken niet bijna alle kleren, schoenen en bikini's in mijn koffer (en stiekem in de koffer van iemand die meegaat) te stoppen. Nu wordt het voor 4.5 maanden in 1 tas???? Dat bezorgd me eerlijk gezegd wel wat kriebels haha!

Dikke kus,

Niki

  • 25 April 2015 - 12:30

    Trudy:

    He gaaf Niki, Ik ga je in ieder geval volgen

  • 25 April 2015 - 12:34

    Claudia:

    Heay Niki,

    Wat mooi dat je je coschap zo goed hebt afgesloten zeg!
    En als je idd 3 Oktober maar weer in goede staat met heel veel leuke , nieuwe ervaringen terugkomt naar Nederland.
    1 backpack mogen vullen, das niet veel voor 3 mnd haha. 1 koffer is al een probleem:p volgens mij heb je nog nooit een backpack gebruikt, issie wel lekker nieuw. Gelukkig is het er mooi weer, heb je niet al teveel stof om het lijf nodig. :)

    Veel succes bij de voorbereidingen en tot de 16e mei.
    Xx

    Claudia




  • 25 April 2015 - 12:52

    Sandra:

    Niki dit gaat de meest geweldige ervaring uit je leven worden (tot nu). Jij gaat hier zo onwijs van genieten! Tuurlijk ga je moeilijke momenten tegemoet, en het afscheid gaat zeker niet leuk zijn, maar daarna: die advonturen, die ervaringen..onbetaalbaar! En gelukkig zijn we met de wondere wereld van elektronica, internet, Skype en al die dingen stiekem soort van om de hoek. Alhoewel ik geen idee heb hoe je bereik daar is.
    Haha en dat koffer verhaal..zo herkenbaar!! Denk de reden dat ik nog nooit ben gaan backpacken..toch lastig met twee volle koffers. Wens je daar dan ook veel succes mee ;-).

    Lief nichtje ben onwijs trots op je, wat je tot nu toe hebt bereikt en wat je nog allemaal gaat doen..maar aller belangrijkste: geniet er onwijs van, want voor je het weet sta je hier weer in het druilerige Nederland (spreek helaas uit ervaring ;-)).

    Dikke knuffel!! Tot heel snel! X Sandra

  • 25 April 2015 - 13:00

    Sarah:

    Hi Niki, wat leuk dat je gaat reizen! Spannend hoor ;) maar ik weet uit ervaring dat als je eenmaal weg bent je het geweldig gaat vinden! Geniet ervan ennuh.. Hasta luego :) x

  • 25 April 2015 - 13:08

    Sonia:

    Ik ben ontzettend trots op je schatje! En wanneer je terug bent, heb je er een nichtje bij! Weer iets leuks om naar toe te leven denk ik zo

  • 25 April 2015 - 14:08

    Mama:

    Lieve schat,
    4,5 maand zal zeker voorbij vliegen.
    Ik weet zeker dat het leuk gaat worden, weet ook zeker dat je een stuk volwassener, zelfstandiger en wijzer terug zult komen. Door alle indrukken en beslissingen die je steeds alleen moet maken.
    Ook al beslis je nu ook heel veel alleen, maar toch.... In geval van nood of niet weten, ben ik toch steeds dichtbij.
    Ik wens je nu in ieder geval een heerlijke tijd om uit te rusten van de drukke, lange, maar zeker mooie dagen/weken die je achter je hebt liggen en met weer een super cijfer en commentaar hebt afgesloten.

    Je weet het, hou van jou ->

  • 25 April 2015 - 14:29

    Lindsay:

    Gaaf! Super en stoer plan.
    Veel ervaring op doen en genieten van deze mooie 4,5 maanden.

    Succes!

  • 25 April 2015 - 21:21

    Sonja Van Der Gaag:

    Lieve Niki,
    Oh wat zijn we trots op je. Mama moet vast naast haar schoenen lopen. Een 9 voor de laatste. Ze hadden vast moeite je te laten gaan. Haha.
    Ik snap het helemaal. Dat het moeilijk is je veilige haven achter je te laten. Maar wij sturen alle positieve energie achter je aan. En branden een kaarsje. En daar boven zit een heel scala aan mensen wat van je houdt en op je past. En het wordt vast fantastisch.

  • 26 April 2015 - 16:44

    Gerry De Gruyter:

    Niki,
    We gaan je missen. Gezellige avondjes op ons balkon, waar je zo lekker kon studeren en ondertussen toch de wereld in de gaten houden. Welnu, die wereld ligt nu helemaal voor je open. Je gaat het vast fantastisch krijgen. Dingen zien, dingen leren, dingen ontdekken en dingen laten. Maar jou kennende zul je alles in je opnemen, verwerken en opslaan op je eigen Niki wijze.
    Mijn nichtje gaat op reis en ze neemt mee..............leuke jurkjes,shirtjes en broeken die je heel klein kunt opvouwen/oprollen, een portemonnee met geld en goede smaak om in Nicaragua de rest aan te vullen. Komt allemaal goed. Ik heb er, zoals ik altijd had, het volste vertrouwen in.
    We gaan je volgen en zullen, ook zoals altijd, commentaar blijven geven. Gelukkig heb je nog een paar weken voor je vertrek, wie weet zit er nog een klein feestje bij, dus tot gauw....
    Uncle and Aunty from DB. (De naam die we bij alle bloggende wereldreizigers plaatsen)

  • 26 April 2015 - 20:58

    Angelique Donders:

    Hi Nikki,

    Geweldig hoe je de opleiding hebt afgerond. Als afsluiting deze trip, het kan niet beter.
    De ervaring die je nu met deze reis zult opdoen is niet alleen een leerschool maar zal je ook persoonlijk verrijken. Wij zullen elkaar deze zomer niet ontmoeten want wij gaan 4 juni naar Nederland en gaan 2 oktober weer terug maar ik kan je volgen en we houden zeker contact.
    Ik wens je veel plezier, geniet van alles en wacht je mooie verhalen af en bovenal weer veilig terugkomen.

  • 27 April 2015 - 00:44

    Saskia:

    Lieve schat, super gedaan !
    Enne.... Je hebt ook hele grote 'backpacks'

  • 27 April 2015 - 00:44

    Saskia:

    Lieve schat, super gedaan !
    Enne.... Je hebt ook hele grote 'backpacks'

  • 27 April 2015 - 00:44

    Saskia:

    Lieve schat, super gedaan !
    Enne.... Je hebt ook hele grote 'backpacks'

  • 27 April 2015 - 00:44

    Saskia:

    Lieve schat, super gedaan !
    Enne.... Je hebt ook hele grote 'backpacks'

  • 30 April 2015 - 09:49

    Wenny:

    Hoi Niki,

    Wat super om te lezen dat je het afgerond hebt met een 9! Daar mag je inderdaad enorm trots op zijn.
    Succes met voorbereiden de komende weken. Maak je geen zorgen met je koffer inpakken, uiteindelijk kun je het makkelijk redden met wat minder in de koffer.
    Ga enorm genieten van deze reis, het is een geweldige ervaring. Met vele mooie onbeschrijfelijke momenten.
    Ik ga je zeker volgen.....

    Liefs Wenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Tilburg

Niki

Actief sinds 25 April 2015
Verslag gelezen: 537
Totaal aantal bezoekers 7131

Voorgaande reizen:

21 Mei 2015 - 03 Oktober 2015

Nicaragua

Landen bezocht: