Welkom in Nicaragua - Reisverslag uit León, Nicaragua van Niki Peltzer - WaarBenJij.nu Welkom in Nicaragua - Reisverslag uit León, Nicaragua van Niki Peltzer - WaarBenJij.nu

Welkom in Nicaragua

Door: Niki Peltzer

Blijf op de hoogte en volg Niki

23 Mei 2015 | Nicaragua, León

Hola!

21-5 vertrokken vanaf Dusseldorf en heel vroeg op --> 4.00 uur! en om 5.00 thuis weggereden. We hebben Judith opgehaald en samen met mama, tante Toos en Freek naar het vliegveld gereden.
Daar aangekomen kwamen Nina en Matthijs, later haar moeder en vriend ons ook uitzwaaien.

Het afscheid was wel even moeilijk, maar 4.5 maanden gaan snel voorbij! Eerst in het vliegtuig van Dusseldorf naar Miami, wat een lange zit. Gelukkig veel leuke films en spelletjes en (thank god) kan ik overal slapen zonder problemen. Daarna 4 uur gewacht op Miami. Daar zagen we een man lopen omringd door bodyguards maar we herkende hem niet. Waren veel mensen die een foto maakten of een handtekening vroegen dus ik ben gaan vragen wie het was: Charlie Wilson. Ikzelf had er nog nooit van gehoord maar hij blijkt redeljik bekend te zijn haha.
Hierna in het vliegtuig naar Managua, wat een vies vliegtuigje van American Airlines was dat, gelukkig maar heel kort.

Op Managua aangekomen kwam de hitte je al tegemoet, tel daar de backpack, jassen en dagrugzak bij op en het was wel heel erg warm! Op het vliegveld van Managua was onze pick-up er niet, wel waren daar 50 taxichauffeurs die je van alle kanten aanspreken en naar je roepen.
We zijn toen gaan bellen naar 'el abuelo' van het hostel om te vragen waar hij was, hij gaf aan dat hij onze vluchtgegevens niet door had gekregen (had ik wel gedaan, meteen gechecked). Dus dat was even een spannend moment om uit al die taxichauffeurs een betrouwbare te kiezen. Nina voorin lekker haar Spaans oefenen met de taxichauffeur en ik achterin op mijn gemak rondkijken.

Wat een cultuurshock!!! Een ontzettend vieze stad, veel zwerfhonden en het verkeer.........., tussen al dat verkeer lopen ook paard en wagen, en overal afval op straat. Golfplaten huisjes waar mensen 's avonds eten zaten te koken en te verkopen. Al met al totaal verschillend van Nederland en erg wennen. We hebben extra veel kunnen zien want onze taxichauffeur was verdwaald en heeft 3 rondjes extra moeten rijden voor hij weer wist waar hij was.

Aangekomen in het hostel 'casa de los abuelos' een lieve man (el abuelo), een heel lief hondje en WIFI. We waren beide moe, dus snel tandenpoetsen en naar bed. Zie ik in het donker een lichtgevende kever door de kamer vliegen... gatver. Dus weer uit bed, op jacht (gaf hij nog extra veel licht) en uiteindelijk om 21.00 lokale tijd in slaap gevallen, om om 4.00 alweer gewekt te worden door de haan en klaarwakker te zijn.

- WELKOM IN NICARAGUA -

We hebben een heerlijk ontbijt op, (ik denk??) papaya met honing, later pan con ajo, 2 worstjes en een roerei (huevos revueltos). Daarna gaag pinnen en gauw in de bus naar Leon, waar ik de komende tijd ga wonen.

De busreis was ook heel bijzonder.. een minibusje helemaal vol, bij ieder stoplicht vragen straatverkopers door de ramen of je eten of water wil kopen, overal paard-en-wagen, wagens met 4 koeien ervoor, mega grote zwarte vogels, een prachtig meer en vooral heel veel stof. Ik zat naast een man in het busje welke op zijn telefoon filmpjes aan het kijken was met voornamelijk vrouwelijk schoon en dan met name de billen, waarna hij ook de hele tijd terugscrolde en opnieuw keek met het geluid op het allerhardste zodat de hele bus kon meegenieten haha, dat was ook wel heel vermakelijk. Maar ooohhh wat een hitte!!! Muy calor!

Daar aangekomen weer 30 taxichauffeurs die je allemaal tegeljik aanspreken en mijn tas was al in de taxi voor ik erin zat... dus goed opletten hier. Snel naar ons huis voor de komende 3.5 maand 'la residencia pierre grosjean'

In onze residencia onze kamer gekregen, 2 hele grote bedden, kasten, een douche met alleen een kraan om hem aan te zetten dus inderdaad, alleen koud water!!! en 2 ventilatoren. Ja.. je leest het goed... in deze hitte, geen airco (in het hostel hadden we die wel, ik had meteen heimwee).

Beetje uitgepakt, ergens gaan lunchen, verder uitgepakt want ooohhh muy muy calor! Ik wist niet waar ik het moest zoeken, daarna gaan douchen en uit eten. Mijn 1e Nicaraguaanse diner --> quesadillas met rundergehakt. Het was heerlijk! We hebben ontzettend goede WIFI in onze kamer dus hebben 's avonds zelfs nog een serie gekeken en lekker gaan slapen. Om 6.00 weer wakker, is denk ik niet zo erg aangezien alle ziekenhuizen en huisartsenpraktijken al om 7.00 uur beginnen. We gaan zo douchen, ontbijten en naar het centrum van Leon de stad een beetje verkennen en Spaans regelen. Ik wen denk ik snel aan de warmte want vandaag valt het al reuze mee!

Besos!

  • 23 Mei 2015 - 17:37

    Mama:

    Lieve schat,
    Wat een heerlijk uitgebreid verslag en wat superleuk om te lezen.
    Het leest zo heerlijk weg, verheug me al weer op het volgende verhaaltje.
    Was de kever even vergeten,maar ga kijken of ik er achter kan komen wat het is geweest.
    Blijf vooral je tekst aanvullen met Spaanse woorden, maakt het zo echt en voelt een beetje dichterbij en .....quesadillas!!! Yammie yammie. Ga ik binnenkort ook maken.
    Dikke kus en knuf van mij.

  • 23 Mei 2015 - 22:55

    Mama:

    Haha, is er een hondje in de zaal, dan weet jij het te vinden.
    Zoiets in het zwart en veel groter ligt hier nu ook op de vloer.
    Leuke foto's. Zo komt alles meteen een stukje dichterbij.
    Mucha diversió y besos. Te quiero

  • 24 Mei 2015 - 09:38

    Tony Van Bergen:

    Fantastisch nikkie . Deze levenservaring maakt je vast een nog veel betere dokter dan je al zou worden. Geniet er vooral van. Groetjes.


  • 24 Mei 2015 - 10:26

    Puck:

    Kus niki!
    Krijg het al helemaal benauwd als ik aan die hitte denk jonge. Maar ik weet inderdaad ook dat dat gaat wennen. Je moet de warmte accepteren, dan gaat het steeds makkelijker.

    Leuk verslag! Ben benieuwd wanneer je stage start! En hoe dat gaat zijn.
    Ga eerst maar even ontdekken waar je bent.
    En nederland blijft wel op je wachten, want straks is alles nog precies hetzelfde. Dus je kan het ooit missen, maar je mist toch niks.

    Dikke kus !

  • 24 Mei 2015 - 13:53

    Leontine:

    lieve schat,

    Wat leuk om je eerste ervaringen te lezen! Ik kan me goed voorstellen dat het enorme cultuurschock is, maar je weet wat ze zeggen ... Alles went behalve een ve.. ;-)
    De foto's geven een leuk beeld bij je verhaal, leuk om ze te zien!

    Ik hoop dat je ons geregeld gaat blij maken met een leuk stukje tekst en wat foto's:) maar vergeet niet vooral te genieten, dat op de eerste plaats! En schat die hitte is nu even wennen maar straks weet je niet beter en vind je ieder briesje meteen ijskoud

  • 24 Mei 2015 - 15:22

    Tío Y Tia De DB:

    Bien que el viaje fue tan bien, pero por desgracia que el abuelo no estaba en el campo de aviación.
    Ahora usted tiene ahora mismo la prueba de que seguramente tendrá éxito para arreglar sus asuntos.
    Te das cuenta de que, voy a poner que justo en el español.(con la ayada de Google

  • 24 Mei 2015 - 20:08

    Josien En Jan:

    Hoi Niki,
    Leuk dat we jou zo kunnen volgen.
    We hopen dat je een leuke en leerzame tijd hebt in Nicaragua.
    We kijken uit naar jou volgende reis verslag.
    Succes!!!

  • 24 Mei 2015 - 22:01

    Claudia DV:

    Vermakelijk verhaal Niki!! Wat fijn dat je so snel aan de warmte went, anders is het echt killing!! Kan niet wachten tot het volgende verhaal als je stage begint. Dat zal vast en zeker cultuurshock2 zijn;) xXxX Geniet ervan.

  • 25 Mei 2015 - 06:30

    Riekie:

    hoi Niki,
    Wat een leuk verhaal, we zien nu al uit naar het vervolg. Wij wensen je een hele leuke leerzame tijd toe daar in Nicaragua.

  • 25 Mei 2015 - 15:12

    De Meiden Van Peltzer:

    Hoi Nike,
    Leuk jouw zo te kunnen volgen,met het verslag en de foto's heel veel plezier daar!
    Groetjes van ons allemaal

  • 25 Mei 2015 - 15:22

    Marion:

    Hey Niki,
    Net je verslag gelezen, het zal inderdaad wel heel erg wennen zijn, maar komt goed.
    Groetjes en tot het volgende verslag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, León

Niki

Actief sinds 25 April 2015
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 7127

Voorgaande reizen:

21 Mei 2015 - 03 Oktober 2015

Nicaragua

Landen bezocht: